Call me today

Profile Image

Or send me an email
and arrange a free consultation meeting. +41-61-5354489 uschmeling@ufs-marcom.ch

Websites

Websitegestaltung button

Digital Communication

digitale kommunikation button

Krisen PR

Every organisation needs to be aware of its vulnerabilities and should have a plan in place to deal with a crisis situation should it occur. With the advance of social media, where and how a crisis develops is ever more complex. No organisation can afford to hide in a crisis as it has the potential to damage relationships with clients and stakeholders, wreak havoc with the reputation, seriously effect revenue, and in the most serious of cases possibly result in closure.

Crisis Planning

UFS MarCom works with clients in advance of any potential crisis, planning such things as:

  • Reactive statements
  • Preparing spokespeople, including media training
  • Monitoring traditional and online media
  • Devising an action plan that could be put into place should any crisis become a reality
  • Developing an internal communications strategy to include communications to relevant stakeholders
  • Crisis social media strategy

To find out more how we can help you, contact us.

Aktuelles

sieber

Hier ein sehr interessanter Beitrag
Winning the Battle, Losing the War ...

Unseren aktuellen Newsletter (März 2020) können Sie hier lesen.

Liebe Kunden

Trotz Coronasvirus- Epidemie ist unser Büro besetzt. Wir sind also jederzeit für Sie da und beantworten gerne Ihre Fragen. Fachzeitschriften, Newsletter und Blogs erscheinen weiterhin. Mit Kompetenzartikeln in diesen Medien, die heute alle digital verbreitet werden, erreichen Sie Ihre Kunden auch im Homeoffice.

Die von der Schweizer Bundesregierung verabschiedeten Massnahmen gelten bis 26.04.2020.

Einzelne Kantone haben weitergehende Massnahmen bis Ende April verfügt. Richten Sie sich darauf ein, dass bis dahin wenig bis nichts läuft.

Ich wünsche Ihnen von Herzen gute Gesundheit und freue mich, Sie bald wieder persönlich treffen zu können.

Mit herzlichen Grüssen

Ursula Schmeling
UFS MarCom